6 Temmuz 2016 Çarşamba

Kişisel Blog Olmak

Kişisel Blog Olmak 

Bu blog işleri aslında çok zevkli ama zevkli olmasını sağlayan bazı unsurlar var. Blog yazmak zaten başlı başına bir zevk veriyor insana tamam kabul ama şöyle bir düşünürseniz eğer blog yazmanın neden zevkli olduğu ortaya çıkıyor. İnsanlar okuyor! Yazdığınız içerik okunmuyorsa bu bloggere zevk vermez hatta aksine onu iyice karamsarlığa sürükler.

kişisel blog

Tavsiye Yazı : Neden Her Taraf Teknoloji Blogu ?

Yani demek istediğim alıp bilgisayarınızı bir word belgesi açıp blog yazabilirsiniz aynı şekilde bir kağıda vesaire yazabilirsiniz ya sonra ? Yani insanlar tarafından okunup yorum yapılmadıktan sonra blog yazmanın ne anlamı var ? Mevzu belli aslında bazı ticari mantıkla içerik üreten blogların gelişmeleri daha kolay oluyor , örneğin bir teknoloji blogu reklam , SEO , backlink gibi çalışmalar yaparak insanlara yazdıklarını kolayca sunabiliyor ama kişisel blog mantığıyla ilerleyen bloglar bunu yapamıyor. SEO yapmaya kalkışsak temel olarak daha hangi kelimede yükseleceğimizi bile bilemeyiz zaten öylede bir kaygımız yok belki reklam birazda backlink ayarlayarak birşeyler yapabiliriz bunuda genelde kişisel bloglar uygulamıyor ki haklılarda. Çünkü adamlar yazmaya odaklı yani teknik bakımdan bir kaç optimizasyon ve ayarla insanların karşısına çıkmaktansa tamamen içeriklerini sunmaya çalışıyorlar. Buda cidden çok zorlu bir süreç bir teknoloji blogunun yazacağı makalenin konusu zaten hali hazırda var olan ve daha önce başkaları tarafındanda kaleme alınmış bir yazı olduğundan onlar teknik kısımlarla ilgilenip rakiplerinin önüne geçiyorlar. Biz kişisel bloglar ise belki daha önce hiç googlede bulunmayan bir konu hakkında yazıyoruz rakibimiz yok ama okuyucumuzda yok. Googlede aranan kelimelerin istatistikleri mevcut mesela ben bugün A mekanında gezmeye gittim başıma bir olay geldi onu yazdım bir diğer arkadaş örneğin film bloguna yeni çıkan televizyonlarda reklamları dönen ve herkezin beklediği bir film ile ilgili bilgiler yazdı bu süreçte kim daha çok okuyucuya ulaşır ? Tabiki de film blogu zaten onun kitlesi hazır.


Kişisel Bloglar Okuyucu Kitlesi Oluşturmalı


Yani belli bir kitleniz olmalı sürekli yazılarınızı okumaya gelen yani adresinizi bilen birileri. Sitenizle ilk nasıl tanıştıkları önemli değil devamlı olarak sitenize girip gelecek diğer makalelerinizi heyecanla beklemeli. Çünkü sizin buna ihtiyacınız var. Yavaş yavaş kitlenizi artırıp sosyal medya hesaplarınızıda kullanarak yazılarınızın çok kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Zompir ailesi olarak kişisel blog anlamında içerikler girmeyi çok istiyorum istediğim aşamaya ulaşmış bulunmaktayım (günlük 150-200 ziyaretci) tabikide yeni hedefler koyup yolumuza devam edicez , bu süreçtede kitle oluşturmama ve daha çabuk gelişmeme yardımcı olmak için yorum yapmayı ve bizi sosyal medyada paylaşmayı unutmayın.

11 yorum:
Write yorum
  1. Şöyle bir durumda var, herkes bireysel çalışıyor. Kişisel bloglar ile popüler olma peşinde. Bence birleşmek, organize olmak, takım halinde birşeyler yapmak başarıyı arttıracaktır. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben sevgilimle yazıyorum son yazısını 1 ay önce yazmış olsada bizde bir takımız :D

      Sil
  2. Çok motive edici bir yazı olmuş, feyz alıyoruz;)

    YanıtlaSil
  3. Kişisel blog olmak ve bunun devamını getirmek cidden zor. Bu zorluktan dolayı sağdan soldan kopyala yapıştır yapıp durumu kurtarmaya çalışan ve iyice batıran kişisel bloglar bolca mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde zamnında yaptığım hatalardan biriside buydu ama artık her cümlesine kdar kendim yazmaya çalışıyorum.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu çok normal bir durum, çünkü blogger olmak başlı başına zor. Bu aralar arkadaşlarım pek hevesli blog açmaya. Onlara cevap niteliğinde bir yazı hazırlıyorum. Yazıyı yazarken fark ettim de bıkmadan devam edebilmek gerçekten zorlaşıyor. Bir de maddi kısım düşük yahut hiç yoksa, manevi olarak da iletişime geçen kimse yoksa, blog yazmaya devam etmek zor oluyor.

      Sil
    4. maddiyat iyi kötü oluyor belki ama etkileşim olmayınca insan zevk alamıyor :D

      Sil
  4. Kardeşim, blogunda başarılar dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum yapmak kalbe , şekere , tansiyona , baş ağrısına , bel ağrısına ve fıtığa iyi gelir :)