15 Mayıs 2016 Pazar

Eski Türklerde Askeri Eğitim

Eski Türklerde Askeri Eğitim

türklerde askeri eğitim

Türklerin ne kadar savaşçı bir millet olduğunu söylememe gerek olmadığını düşünüyorum , özellikle de eski Türklerde savaşmayı çocuk yaşta öğrenen ve ustalaşan çocuklar artık hayatlarının her yerinde bu teknik bilgileri kullanırdı , oynadıkları oyunlarda askeri eğitim verilirdi. Annesinden kucağından inip kendi ayakları üstünde durmaya başlayan bir Türk çocuğu koyunların sırtında öncelikle fare ve gelincik gibi hayvanlara ok atmaya daha sonra tilkileri ve tavşanları avlamayı öğrenirler bunu yaparken de oyun oynadıklarını sanırlar , bu mantığa göre de oyun oynayarak savaşmayı öğrenmiş olurlar. İlk askeri eğitimini çocuk yaşta almaya başlayan çocuklar büyüdükçe daha çok eğitim alır ve savaşmanın bütün püf noktalarını ezberler. Çocukluk çağında öğrenilmesi gereken belki en önemli şeylerden biri at binmek ve üstünde ok ve kılıç kullanmaktır.

Türk orduları saldırı durumuna göre eğitim almaktadırlar. Eğitim hareketli hedefler tarafından gerçekleştirilmektedir. Yani sürek avları , yarışlar ve çeşitli sportif etkinlikler cirit , gülle atma , güreş gibi savaş eğitimi için birer vasıta olarak da kullanılmıştır.


Eski Türk askerinde Eğitim

Eğitilen askerler yüksek disiplin altında eğitim alırlar bu nedenden ötürü emre itaat etmek , anında ve doğru kararlar vermek , gösterilen hedefi vurmak gibi bugün de geçerli temel hedeflere dayanmaktadır. Kayıtlara göre bu ilklere dayanan eğitimi ilk defa Hun Hükümdarı Mete uygulamıştır. Böylece muazzam savaşan bir toplumun temelinde sıkı ve disiplinli eğitimler geçer , çocuk yaşta başlanan eğitimler çocukları sıkmadan tamamen cesaretlendirilerek yapılmıştır. Tanrı Türkü Korusun ve Yüceltsin.







5 yorum:
Write yorum
  1. Günümüzde de askeriyenin temeli eski Türk ordu-yönetim anlayışına dayanmaktadır. İtaat ve üste saygı da burdan geliyor anlaşılan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimal , askeriyede disiplin ve saygının çok önemli olduğunu düşünüyorum.

      Sil
  2. Evet, Furkan arkadaşımın da dediği gibi, üste saygı ve itaat buradan gelmekte. Bunun haricinde eski yapılanmalarda olduğu gibi disiplin faktörü günümüzün askeri yapılanmasında da büyük bir rol oynuyor.

    YanıtlaSil
  3. Nerde o eski askeri egitim simdi. Bimer cikti mertlik bozuldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle bence bazı şeylerin gizli saklı kalması lazım :D

      Sil

Yorum yapmak kalbe , şekere , tansiyona , baş ağrısına , bel ağrısına ve fıtığa iyi gelir :)