12 Mart 2016 Cumartesi

YGS ‘ de Stres Nasıl En Aza İndirilir ?

ygs stress atma

YGS ‘ de Stres Nasıl En Aza İndirilir ?

Üniversite hayali kuran lise son sınıf öğrencilerinin girmesi gereken saçma (bana göre) olan bu sınav bir okadarda önemlidir. En ufak bir şanssızlık bütün hayatınızı etkileyebilir bildiklerin, unutmak , okuduğunu anlayamamak ya da bilgilerin birbirine karşıması gibi olaylar istenmeyen bir durumdur sonuçta hayatınızın geri kalanını etkileyecek bir süreç ve bu kadar önemli bir sürecin heyecana ya da anlık dikkat dağınıklığı sonucu mahvolmasını kimse istemez. Bunun için birkaç yöntem var , ilk olarak nefes kontrolü çok önemlidir sakinleştirir ve beynin daha düzenli çalışmasını sağlar ilk olarak nefes alarak başlayın.

Oturduğunuz sıra çok önemli , oturur oturmaz ufak bir teste tabi tutulmalı genelde yaşanan sorun sallanma sorunudur öyle bir soun varsa sınav başlamadan gözetmene söylemelisiniz. Kitapçıklar dağıtıldıktan sonra gözetmeni dikkatli takip etmelisiniz kaçırdığınız biryer olursa ya da doğru yapmadığınızı düşünüyorsanız mutlaka sorun çünkü cidden çok önemli bir sınav. Sınav başlamadan size verilen kutunun içinde iki adet kalem ve bir adet kalemtıraş bulacaksınız kalemlerin arkasınıda açın bu sayede 4 adet kaleminiz olmuş olacak olası bir durumda hayat kurtarır. Şekerlerden birini ağzınıza atın ve bir iki yudum su için , heyecanınızı yatıştıracaktır.

ygs'de hangi dersten başlamalıyımYGS ' de Hangi Dersten Başlamalıyım ?

Gelelim zurnanın "ZART" dediği yere bu kısım kişisen kişiye değişir zaten bu zamana kadar denemelerle kendini test etmiş olman lazım az çok neyi nasıl yaptığını bilmen gerek ona göre bir seçim yapmalısın. İki yol var bu yollardan hangisini seçeceğin tamamen senle ilgili yani şöyle söyleyeyim heycanlı ve çabuk duygu geçişleri yaşayan biriyseniz ilk başta en iyi yaptığınızı düşündüğünüz dersten başlayın bu sayede soruları peş peşe çözdüğünüzü görüp moral artışı yaşayabilirsiniz , diğer yol ise zorlandığınız dersten başlayın kafanız zindeyken direk onlara yorun kolay dersleri zaten çözebileceğiniz için sıkıntı olmaz ama dediğim gibi zordan başlayıpta " off çok zor çözemiyorum kesin düşük alıcam " gibisinden triplere kapılırsanız bildiğinizide unutursunuz. Kendimden örnek veriyim böyle bir olay karşısında diyeceğim kelime " ulan zaten bu ders zor belki yaparım kafam zindeyken deniyim çözemessem öbürüne geçerim " gibisinden kendimi tembel tesellisiyle teselli ederim. Sürenizi sonuna kadar kullanın diğer bölümlerin (sayısal - sözel) sorularına tekrar göz geçirin yarım kalan ya da emin olmadığınız soruları inceleyin , erkenden çıkıp ne yapacaksınız ? gerek yok yani kullanın imkanları son damlasına kadar. Son ve önemli bir husus daha var oda ,

YGS Optik Doldurma!
 
Soruları çözmüş hatta bununla yetinmeyip sayfalarca işlemler çözmüş olabilirsiniz ama bunların hiç biri ÖSYM ' nin umrunda değil adamlar optiğe ne işaretlediğinize bakıyor , klasik değilki sorunun aynısını alıp aşşağıya yazalım 1 puan alalım :) o yüzden en çok yapılan hatalardan biri olan " Optik doldururken kaydırma yapmak ! " konusuna çok dikkat edelim. Mesela Türkçe sorularını bitirdikten sonra optiğe geçirmek yerine her soruyu çözdükten sonra ya da o sayfadaki bütün soruları çözdükten sonra optiğe direk geçirmeniz daha sağlıklı olacaktır. Hem kaydırma yapma riskiniz en aza düşer hemde optiğe doldurma sırasında 2-3 saniyeliğine beyniniz dinlenmiş olacaktır.

Sınava girecek bütün adaylara başarılar dilerim , inşallah istediğiniz hayatı yaşarsınız :)

2 yorum:
Write yorum
  1. geçmiş olsun tüm sınav zedelere. İnşallah hak eden istediği bölüme yerleşir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah herkezin gönlünce olur ama dünyanın sonu değil sonuçta kötü sonuçlar üzmemeli insanı.

      Sil

Yorum yapmak kalbe , şekere , tansiyona , baş ağrısına , bel ağrısına ve fıtığa iyi gelir :)