2 Şubat 2016 Salı

Zeka Gelişimini Sağlayan 5 Hobi

Eğitim almak cehaletten kurtulmanın tek yoludur peki ama sadece verilen eğitim yeterli mi ? Tabi ki değil. Kendinizi hayatınız boyunca geliştirmelisin , gerilemek yerine sürekli ileriye gitmelisiniz. En önemliside " Zekan Gelişimi " çünkü sen zeki olursan dünyanın daha farklı biryer olmasını sağlayabilirsin onca bilim adamı , buluşlar falan fişman derken bunların hepsi için beyin gücü gerekli beyin için en iyi egzersizleri şimdi sizlerle paylaşıcam , tamam belki dünyayı değiştiremeyiz ama farklılık yaratabiliriz. Aslında buna mecburuz şuanki dünya düzeninde çok büyük eksiklikler var onuda geçtim kendi ülkemizdede Zeki insanlara aşırı derecede ihtiyaç var , insan var zeki insan var ikisinide dene tarafını seç :D 

Zeka Gelişimini Sağlayan 5 Hobi


Zeka gelişimi derken yanlışda anlaşılmak istemem IQ Seviyesi diye adlandırılan olaydan bahsetmiyorum sadece daha mantıklı , akıcı ve başarılı bir hayat için küçük ip uçları demek daha doğru olacaktır.

Düzenli Spor Yapmak


Spor yapmanın fiziksel gelişim dışında beynede çok faydası vardır tabi düzenli olduğu zaman. Yoğun iş temposuyla yaşayan insanlar sürekli stres altında kalarak hayatlarını sürdürürler haliyle beyin kolay yaşlanır ve hayatınız akıcı olmak yerine çok zorlu ve sıkıcı bir hal alabilir. En azından düzenli koşu ve yürüyüş sayesinde kafanızdakileri boşaltabilir ve stresten birazda olsa uzaklaşırsınız. Daha sonra öğrenmeniz , düşünmeniz olaylara bakış açınız değişir. Bu işi yaparken düzen çok önemlidir ama hiç olmadı sabahları biraz daha erken kalkıp bir sonraki durağa yürüyebilirsiniz ben okula giderken itinayla geç kalkıp metroya koşarak gitmeyi tercih ediyorum yaklaşık bi 100 metre kadar bir mesafeyi tek deparla koşuyorum bunun yanında sürekli bisikletle uzun yolculuklara çıkıyorum yani benim için bu adım tamam sıra sizde :)

spor

Ben sporcunun zeki çevik ve ahlaklısını severim. Sözünün açıklaması konusu ben sporcunun zeki çevik ve ahlaklısını severim "  - Mustafa Kemal ATATÜRK


Enstrüman Çalmak , Çalmaya Çalışmak!


enstrümanMüzik dinlemeyi çok seviyor olabilirsiniz bu rahatlatıcı bir eylemdir beyin için bir ihtiyaç olduğunu söyliyebilirim stres etkisinden çıkmanızı sağlar ancak daha da faydalı olabilmesi için bir müzik aleti çalmaya çalışın , bunu tarzınızı yansıtan bir aleti öğrenmekle başlayabilirsiniz kolaylığı zorluğu hiç önemli değildir çünkü ezberlemeniz gerekir müziğinde bir matematiği vardır hatta Bethoven ' in sağır olduğu söylenir matematik sayesinde bestelerini yaptığından bir çok kaynakta bahsedilir aksine 30 yaşından sonra sağır olduğu ve sadece son bir kaç parçasını sağır ken bestelediğide söylenir ancak sonuç olarak sağırken bir kaç eser bestelemiş. Okadar büyütmenize gerek yok işleri öğrenmeye çalışsanız yeterli hatta öğrendikten sonra sıkıldıkca müzik aletinizi yanınıza alıp bir iki tınlatmak bile beyninizi rahatlatacak ve gelişimini sağlayacak. Ritim tutmayı sevdiğimden küçüklüğümde ailemden Darbuka almalarını istemiştim şuan hala duruyor arada alıp çalmaya çalışıyorum ancak çok gürültü yapıyo :S Aynı zamanda BeatBox yapmayada çalışıyorum yani benim için bu adımda tamam sıra sizde :)

Konsol ve PC Oyunları oynamak

Bu konu ülkemizde pekde hoş karşılanmıyor aslında geçmiş günlerde " Minecraft " gibi tamamen zeka gelişimine yardımcı bir oyunu ülkemizde yasaklamayı düşündüler hemde bir aile şikayeti üzerine. Bağzı ülkelerde zorunlu ders olarak okutulan bu oyun nedense bizim ülkemizde az kalsın yasaklanıyordu. Oyunlarında bir mantığı vardır oynamak için biraz bilgi sahibi olmak lazım , çok iyi oynamak içinde çok iyi bilmek. Kurallarını , kontrollerini ve oyun içi taktikleri bunlar hep beyin oyunlarıyla uygulanacak şeyler yani beyne direk ihtiyaç duyar. Tabikide fazlası zarardır ancak oyun oynamak beyin gelişimini olumlu etkiler hatta bağzı FPS oyunları refleks gelişiminede katlı sağlamakta bende aşırı derecede oyun oynayan birisiydim şuan çok nadir hale geldi blogla uğraşmaktan ama oynuyorum sonuç olarak bu seçenekte benim için tamam sıra sizde :)


Yeni Bir Lisan Öğrenmek

Yeni bir lisan öğrenmek beynin kullanım alanlarını genişletmekle kalmayıp daha bir çok fayda sağlıyor. Bağzı insanların dil öğrenmeye yatkın olduğu kanıtlanmıştır ama bu yatkın olmayanların öğrenemeyeceği anlamına gelmiyor. Olaylara daha kolay ve yaratıcı çözüm yolları bulmanıza ve insanlarla daha kolay iletişime geçmenizi sağlar bir nevi özgüven artırması yapar. En çokta bilgiye ulaşımınız kolaylaşır çünkü neredeyse hala birçok bilginin türkçe çevirisi bulunmamaktadır , bulunsa bile tam olarak anlaşılmamaktadır ama bir lisan bildiğinizde bilgiye daha kolay ulaşabilirsiniz neyi nasıl araştıracağınızı siz daha iyi bilirsiniz. Şuan 11. sınıftayım 6. sınıftan bu yana İngilizce ve 9. sınıftan itibarende Almanca dersleri görmekteyim okulda sonuç " Ay hev gat e van pensıl! - Nayn papa nayn ben sevmiyor gudik . " Yani bu aşama benim için çok karışık :S

Okumak - Yazmak

Okumak denince akla direk kitap okumak gelebilir ama bunu sadece kitapla sınırlamamak lazım çeşitli bilimsel makaleler algılarımızın farklılaşmasına katlı sağlıyor. Okuduğumuz şeylerden etkilenip olaylara bakış açımızı değiştirebiliriz ister istemez fikirlerimiz , hayallerimiz aynı şekilde yazarakta beynimizi sürekli düşünmeye teşvik etmiş oluruz bu sayede beynimizi daha sağlıklı bir şekilde kullanarak daha güzel bir hayat yaşanabilir. Ben kitap okumam ama blog yazıyorum günlükde tutuyorum yani bu adımda tamam sıra sizde :)

Son Sözler = Yukardaki adımları uygulamak için gayret emneiz bile yeterli hayatınızı daha anlamlı ve mutlu yaşamak için bağzı sorumluluklar almalısınız yaşamak için amaçlarınız olmalı üstün bir ırktan geliyoruz zaten birde daha çok üstünleşmek için çabaladığımız zaman insanların size ve sizin kendinize olan saygınız artacaktır. 

Hiç yorum yok:
Write yorum

Yorum yapmak kalbe , şekere , tansiyona , baş ağrısına , bel ağrısına ve fıtığa iyi gelir :)