24 Ocak 2016 Pazar

Sitenizi Reklam Çöplüğüne Çevirmeyin

Blog yazarları belli bir süre yazdıktan sonra doğal olarak yazılarının karşılığını istemeye başlayacaktır. Bu gayet doğal ve doğru birşeydir ama bunuda kurallar çerçevesinde yapmalıyız ama bu kurallar ne ?

Aslında bu konu çok daha profesyonelce çalışmalar sonucunda güzel sonuçlar doğurabilir , kazancınızın artmasına bile yardımdı olabilir. Araştırma yapmanın en önemli kuralı neyi değil nasıl araştırdığınızdır.

Sitenizi Reklamlarla Doldurmayın!

Günümüzde bir çok sitenin sağında , solunda , ortasında orasında burasında hiç farketmez boş yeri kalmayacak şekilde reklamlarla doldurmuş. Tamam emek , karşılık falan fişmanda bukadarda yapılması çok yanlış. Bir kere okuyucuyu sıkıyor piskolojik olarak kötü site olduğunuz tanımı yerleşiyor okuyucuya. Birde GİF olarak sunulan reklamlar var. Yazı okunurken göz yorulmasına neden oluyor.


Bunca kötü yandan sonra sitenizi reklamlarla doldurmanın bir anlamı yok , sitenizden kurallar çerçevesinde de güzel paralar kazanabilirsiniz.

Reklamlarla tanıştıktan sonra site sahipleri , içeriklerin önemini unutur hale geliyor. Ön plana içerik çıkmalı herzaman reklam zaten tıklanır onu dert etmeyin bu düzensiz reklamlar sitenizin ömrünü kısaltır sigara gibi düşünün , sigara yavaş yavaş akciğerlere zarar verirken fazla reklamda yavaş yavaş sitenize zarar verecektir. Şuan elimde kullanmadığım bir blogum var hiti anlamadığım bir nedenden dolayı güzel en son aylar önce günceldi bu blogum reklam çöplüğü halinde , ama bu bloguma gözüm gibi bakıyorum uzun vadeli bir blog olmasını istiyorum ve blogumda bir adet dahi reklam yok peki neden ? cevabı basit reklamların fazlası zararlı. (Sitemde reklam olmamasının bir nedenide adsense onay sürecindeyim ama şuna emin olabilirsinizki sitemde fazla reklam olmamasına dikkat edicem.)

Son olarak ; Reklam emeğinizin karşılığını almanız için tek şansınızdır ama kaş yapıyım derken göz çıkarmayın , siteniz güme gitmesin SEO nuzu bile etkileyecek kadar kötü duruma düşebilirsiniz. Sitenize iyi bakın onları sevin :)

2 yorum:
Write yorum
  1. Valla bende reklam konusuna kafa taktım bu ara gereksiz gibi geliyor. Kaldıracağım galiba hepsini kazanç yok zaten. Fikrimce herkeste var bende niye reklam olmasın mantığıyla kullanıyoruz bu reklamları. Emeğinize sağlık TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi hocam emeğin karşılığını almak için tek şansımız reklam ama rahatsız edicek seviyelere ulaşınca okuyucuların sitenizden soğumasına neden oluyor.

      Sil

Yorum yapmak kalbe , şekere , tansiyona , baş ağrısına , bel ağrısına ve fıtığa iyi gelir :)