2 Ocak 2016 Cumartesi

Ailenizi Motor Almak için İkna Etmenin Kesin Yolları

Son zamanlarda aşırı derecede motorlarla ilgilenmeye , araştırmaya başladım nerden çıktı bilmiyorum ama çok zevk verici bir hobi olduğunu öğrendim bi arkadaşımın motorunu 1-2 kez kullandıktan sonrada dur diyemedim :D.




Bu yazımdada tarafımca denenmiş taktikleri ve sonuçlarını anlatacağım .

Yaşım 16 ve motorum olsun istiyorum , peki ya nasıl olucak bu iş hemen anlatayım. Öncelikle aile toplantısı olarakda adlandırılan salonda dizi izlerken içilen çaylar bittiği sırada çayları tazeleme işini üstlenin bu sayede piskolojik olarak üstünlük kurmuş olacaksınız .(Eğer o motoru gerçekten istiyosanız profefsyonel çalışmalısınız :D) Daha sonra hayatın zorluklarından ve ulaşımın ulaşılmazlığından . Biraz garip bir cümle oldu ama demek istediğim şey toplu taşıma araçlarının yegane zorluklarından bahsetmek " trafik çok kalabalık motorcular çok şanslı aralardan geçip gidiyolar " gibisinden yada direk cümlenin aynısını alıp kullanın derim. Daha sonra " aslında ben biraz araştırdım en fazla 100 basıyo zaten 80 e çıkınca titreme yapıyo en fazla 50-60 basarsın yani fiyatıda uygun 2000-3000 TL bitane alsakmıki bana" diyerekten motorun biraz hakkını yiyeceksiniz ama buna mecbursunuz ailenizi inandırmanız lazım hatta imkanınız varsa diğer aile bireylerinden desteklemesini isteyin mesela beni eniştem destekledi "bende düşünüyorum yaylaya falan giderken kullanılır " dedi. Bunlar hep motor almanın iyi bir fikir olduğunu doğrulamak için artı puanlardır .


Daha sonra imkanınız varsa - ben öyle yaptım - motorun parasını çıkarmaya çalışın en azından birazını çalışın ya da ne biliyim bişeylerinizi satın elinizde azda olsa biraz para olsun çabaladığınızı görsünler yani .Bunları yaparken benim unuttuğum ama sizin unutmamanız gereken tek bir konu var " Motor Ehliyetini , 17 yaş ve üzeri isteyenler alabilir " annemin bunu öğrenmesine izin verdim ve bu bi hataydı 1 sene daha beklemek zorundayım ama artık yapıcak başka birşey yok elinde sonunda bir motor alıcam önemli olan sizin hataya düşmemeniz . Ek olarakta 100'lük motorlardan vergi alınmıyo bilgisinide ailenize söyleyebilirsiniz eğer senelik vergi ödemek sizin için önemli değilse başlangıç için Honda CBR 125 R öneririm ama yok vergiside olmasın diyorsanız Mondial MG 100 Prince , Mondial Super BOY tavsiye edebileceğim motorlardandır .

Hiç yorum yok:
Write yorum

Yorum yapmak kalbe , şekere , tansiyona , baş ağrısına , bel ağrısına ve fıtığa iyi gelir :)